2013. febr. 7.

Képkeresés fejlődése és fontossága

Az eheti HVG-ben (nyomtatott) jelent meg egy összefoglaló cikk a képkeresés, képfelismerés fejlődéséről. Több kutató csapat (XRCE - Xerox csoport, INRIA) dolgozik az intelligens kép elemző- és felismerő módszereken. Már több mint 17 000 fogalomra tanították meg a képfelismerő szoftvert, ennek ellenére az esetek körülbelül egyharmadában képes eltalálni, hogy mi van az elemzett képen. A software-ek jól boldogulnak a nagyobb, szembetűnő tárgyakkal (ember, repülő, autó, épület, állat), de az apró részletek, környezetbe olvadt tárgyak, illetve design-olt formák felismerése gondokat jelent. "A kutatók szerint azonban a gyermekbetegségek dacára a közeljövőben megjelenhetnek az első, kifejezetten átlagfelhasználóknak szánt, komolyabb képfelismerő programok." (Forrás: HVG)
Addig marad a kulcsszavakra történő képkeresés. Mivel a facebookra naponta 300 millió képet töltenek fel, illetve már a google keresője is több esetben a képi találatok előnézetét is listázza a kulcsszó keresés találati eredményei között, így nem hagyhatjuk figyelmen kívül ennek fontosságát. Pár hete a kép találatok megjelenítése is megújult a google szolgáltatásában. Ezért bármilyen weboldal (webáruház, szolgáltató oldal) üzemeltetése során oda a képek meta adatainak megadására. Legyen szó egy logóról vagy apró képi elemről, ne hagyjuk kihasználatlanul. A logó kép tagja (neve), ne logo legyen, hanem a cég neve, vagy a forgalmazott termékre jellemző kulcsszó stb. Sőt, a termék képeket is elláthatjuk a cég logójának vagy nevének vízjelével.
Szóval készüljünk fel a keresés átalakulására.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Facebook