2013. febr. 11.

Mobil optimalizáció házilag

Több szakértőtől is elhangzott már, hogy 2013 a mobil kereskedelem forradalma lesz. Ezzel kár is vitatkozni, hiszen már 2012-ben is rohamosan fejlődni kezdett a mobilról indított megtekintés és vásárlás, vagyis az m-kereskedelem (m-commerce).


A legnagyobb viták alapja jelenleg, hogy a weboldalunkat milyen formában tegyük közzé mobil eszközökön (és itt nem csak a hagyományos mobil telefont értjük, hanem az iPad-et és egyéb tablet típusú eszközt, vagyis nem hagyományos asztali gépet). Az egyik oldal a mobil applikációban hisz, a másik a mobilra optimalizált megoldásban, míg egy harmadik a teljes weboldal reszponzív dizájn megvalósításában. Azt gondolom, hogy a 2013-as év választ fog adni erre a kérdésre, de döntő befolyással lesz ezen megoldások fejlesztési költségei is. Ezek közül a költségesebb megoldás a responsive deign és a mobil app, míg alacsonyabb budget-ből is kivitelezhető a mobilra optimalizálása egy weboldalnak.
Miért is szükséges ezek közül valamelyiket választani? Egyértelműen a vevő kényelméért és a gyorsaságért. Az érthetőség miatt tekintsünk meg mobil eszközünkön két weboldalt:

zivi.hu (mobilra optimalizált)

illetve

dicentra.hu (nem optimalizált)

(a fenti hivatkozások az oldalak 2013.02.11. napján érvényben lévő megjelenítést veszik alapul).

Látható, hogy a telekocsi rendszert hirdető oldal mobilra optimalizálva minden sallangtól mentes, egyszerű, gyors használatot tesz lehetővé. Míg a reklám stúdió weboldalán nagyítanunk, mozognunk  kicsinyítenünk kell a navigálás közben. A mobilunkat általában gyorsa, és célszerűen szeretjük használni, így érthető a fenti fejlődési igény.

Amíg eldöntjük, hogy melyik irányba visszük el weboldalunkat, addig is érdemes pár apró trükkel mobil baráttá tenni oldalunkat. A képek méretét optimalizáljuk, amit lehet inkább szövegként jelenítsünk meg, a "kattintó" felületek legyenek egyértelműek, a lapozó részek között legyenek akkora távolságok, hogy újjal is egyértelműen tudjunk lapozni. Ezekkel az apró házi trükkökkel nem csak a mobil megjelenítést tesszük picit használhatóbbá, de az asztali gépen való betöltési sebességen is tudunk javítani, ami a konverzió egyik fontos összetevője.

Ha megfelelő út kiválasztásához pedig ajánlom kolboid blog bejegyzését:


Illetve a kezdéshez próbál segítséget nyújtani a DudaMobile online szolgáltatás, amely a meglévő weboldalunkat konvertálja át mobil verzióra. Kipróbáltam, elég jól működik, bár ez függ az adott oldalunk felépítésétől, bonyolultságától. Természetesen kel reszelgetni az eredményen (és elég jól lehet is!), sokféle kinézet, elrendezés között válogathatunk. Érdemes kipróbálni és ha tetszik a végeredmény, akkor azt saját URL név alatt közzé is tehetjük, természetesen fix havi díjért, amely egy fejlesztési költséghez képest elenyésző.

Egyelőre a webáruházzal kísérletezek, a tapasztalatokról majd írok.

Mobilra fel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Facebook