2013. febr. 22.

Szimbólumok használata a hírlevél tárgymezőben

A hírlevél kiküldése során nagy kérdés, hogy mennyi felhasználóhoz jut el (rendesen az inboxba) és ebből is mennyi nyitja meg, illetve hányan kattintanak a levélen elhelyezett linkre (már ha van). Az egyre gyakoribb és vállalhatatlan eDM levelek miatt sajnos egyre feljebb kerül a vásárló ingerküszöbe és egyre nehezebb a levél áradatból kiemelkedni. Már nem sokat ér egy frappánsan megfogalmazott tárgymező, minden második email akcióval és nyereménnyel csábít.
Azonban az okostelefonok terjedésével lehetőséget kaptunk vizualizációs elemek használatára és egyelőre kevesen élnek vele (tudnak róla). Miről is van szó pontosan? Íme egy illusztráció, hogyan dobhatjuk fel hírlevelünk tárgy mezőjét és az hogyan jelenik meg különböző eszközökön:



Ezek az úgynevezett Unicode karakterek, melyek formákat, ábrákat kódolnak és megfelelő eszközön és software-n remekül mutatnak, felhívják a figyelmet. Ilyen szimbólumok az alábbi linken találhatók:


színes ábrák pedig itt:


és így illeszthetjük be a levelünkbe:

1. Kezdjünk egy új email írásába
2. Nyissunk meg egy szövegszerkesztőt
3. A szövegszerkesztőn belül nyomjuk le és tartsuk lenyomva az ALT billentyűt és üssük be a megfelelő Unicode karakter számát, majd engedjük el az ALT billentyűt
4. A megjelenő ábrát copy-paste módszerrel tegyük a tárgymezőbe a kívánt helyre
5. Teszteljük le az elkészített levelet. Erre tökéletes segítséget nyújt a Litmus által fejlesztett ellenőrző oldal: subject line tester.

A szimbólumok tárgymezőben való használata során az alábbi szabályokat érdemes betartani:

1. Köszönhetően az op rendszerek és a levelező kliensek különbözéségének bizonyos formák nem ugyanúgy vagy egyáltalán nem jelennek meg. Ezért minden kiküldés előtt teszteljük le, hogy a megálmodott tárgymező hogyan fog kinézni az egyes eszközökön.

2. A kevesebb mindig több. Sokkal többet ér egy jól eltalált szimbólum, mintha teletűzdelnénk a tárgymezőt. Keressünk egy, az adott hírlevél tartalmához legjobban passzoló ikont. Így az olvasóinknál elérjük, hogy a további hírleveleket is megnyissák, ha meglátnak egy számukra érdekes szimbólumot.

3. Nem csak Unicode karakterekkel, de egyszerűen is tudunk kreatívak lenni:

“ >>>— Valentín napi akció —-> “

4. Mindig ellenőrizzzük a hírlevelek statisztikáját. Megtekintés, kattintás. Jegyezzük fel, melyik karakterek késztették tevékenységre legjobban a felhasználókat.

5. A tárgymező elején érdemes használni a szimbólumot, hogy megnyitás nélkül is látszódjon, mondjuk okostelefonon.

6. Olyan szimbólumot használjunk csak, ami kicsi méretben is jól látszódik.

És végül néhány tény a szimbólumok használata mellett:

1. A szimbólumokkal ellátott levelek esetében 56%-kal nagyobb a megnyitási hajlandóság.
2 Habár a szív szimbólum (♥) a legkedveltebb, mindössze 2.2%-kal növeli a megnyitási hajlandóságot.
3. A nap, a repülőgép és esernyő szimbólum szintén növeli a megnyitási hajlandóságot.



És ne felejtsük! Olyan szimbólumot használjunk, ami összefüggésben van a levél tartalmával!

Jó kísérletezgetést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Facebook