2013. márc. 29.

Kérdezz-felelek

A totalcaron jelent meg egy ajánlat kéréssel és autó próbavásárlással kapcsolatos cikk, amelyben egy kitalált személy autóvásárlási szándékkal keresett fel online autókereskedőket. Az eredmény eléggé lehangoló lett.
Bár kevés autókereskedő üzemeltet webshopot, azért az ügyfél kezelés hasonlóan fontos (kellene, hogy legyen) offline és online területen is. Meg kell érteni, hogy ma már nem előny, hanem követelmény az ügyfél gyors kiszolgálása, még ha csak érdeklődik is. Ha nem is tudunk azonnal foglalkozni vele, akkor is küldjünk egy rövid üzenetet, vagy ha a weboldalon keresztüli contact formon lehet kapcsolatba lépni, akkor egy automatikus válasz e-mailt. Nincs bosszantóbb, mint mikor elküldök egy érdeklődő e-mailt és órákig semmi reakció. Ilyenkor szoktam egy másik webáruházba menni.
Manapság könnyelműség ezeket a megkereséseket, kérdéseket fél vállról venni. Ott a mobil mindenki kezébe, rohanunk, azonnal kell minden. Nem holnap, nem jövő héten, hanem itt és most. Az eszközök adottak, akár e-mail fiókunkat, akár a Facebook oldalunkat akarjuk mobilról elérni, már megtehetjük. Ha másra nem is, de legalább egy rövid válaszra használhatjuk a mobilunkat és a vevő máris érzi, hogy igen, itt foglalkoznak vele. Egyre többen használják a Facebook oldalakt a kapcsolat felvételre, termékekkel kapcsolatos érdeklődésre, mert gyors és egyszerű. Nem is kell folyamatosan ellenőrizni a Facebook oldalunkat, hiszen az app-okon keresztül értesítéseket is kapunk.
Ebből tanulva a weboldalunkon se tegyük nehezebbé a kapcsolat felvételt. Én például falnak megyek attól, amikor még a születési évemet is bekérik egy egyszerű kérdés feltevéséhez. Név, email cím és az üzenet. Kész. Esetleg a telefonszám, de az maradjon opcionális.
És aha kérdés jön, akkor igyekezzünk részletesen válaszolni (megkíméljük magunkat további e-mailektől), javasoljuk esetleg termékeket (linkel!). Segítsük (győzzük meg) a vásárló döntését. A nap 24 órájában. Na jó, csak vicceltem. De nem egyszer írtam este 11-kor válasz levelet, mert akkor jött a kérdés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Facebook