2012. szept. 20.

Talking about szám avagy a facebook rém

A facebook csodás környezetében minden változó. Hogy örök-e az már más kérdés, majd a cégek eldöntik. Egyelőre megkerülhetetlen, még akkor is, amikor célzottan, kendőzetlenül a pénz beszedés a cél. Persze ez normális, hiszen egy profit orientált szolgáltatásról van szó és nem a kommunizmus maradványairól.
Gondolom, mint valamit magára is adó webáruház (vagy e-szolgáltató) már létrehozott az olvasó egy (szabályos módon) facebook oldalt (business page), amelynek kezelését Ön végzi, jobb esetben egy online marketinggel foglalkozó cég, csapat. Szomszéd Pistikét hagyjuk meg az unas-on nevelkedetteknek.

Ha marketinges csapat csinálja, akkor egy gonddal kevesebb (főleg ha eredményt is hoz...). Ha saját kézbe vesszük facebook oldalunk kezelését, akkor jönnek a rémálmokkal teli éjszakák és nappalok. Az admin felületen tudatosan az arcunkba tolt talking about szám minden belépéskor apró gyomorgörcsöt idéz elő, izzadva keressük a kontentot, vicces idézeteket, profilunktól távol eső képeket, csakhogy feljebb tornásszuk, vagy egyáltalán szinten tartsuk a bűvös diagramot.
Ha bírunk kritikával és kevésbé tombol bennünk a mohóság, akkor rájövünk, hogy az olyan oldalakat, ahol számunkra nem releváns (legalábbis nem a likolt oldallal kapcsolatos) dolgokat posztolnak, általában hanyagoljuk. A hülyeség úgyis eljut hozzánk a barátaink által. Azonban szeretnénk, ha a fontos bejegyzéseink valahogy eljutnának a rajongóinkhoz.

Akad itt azért egy trükk, ami tapasztalaton alapszik, tehát bevált módszer.

Ha szezonális a termék kínálatunk, akkor előre meg tudjuk határozni, hogy melyik az az időszak, amikor mindenképpen szükséges egy aktívabb facebook jelenlét. De folyamatos munka mellett is előfordulhat, hogy facebook oldalunk elhanyagolásra kerül, amely kegyetlenül megtorolja lustaságunkat vagy időhiányunkat.

De! A facebook megadta nekünk a promoted post (magyarul fizetett hirdetés) lehetőségét, amelynek használatával nem csak rajongóinkat, de azok ismerőseit is elérhetjük, méghozzá elég látványos sikerrel. Természetesen pénzért, de szerintem igen baráti áron. Több lehetőség közül is választhatunk, attól függően, hogy mennyi embert szeretnénk elérni. 1200 Ft-tól akár 20 000 Ft-ig is elmehetünk, de egy kisebb oldalnál az alsó két összeg is hatásos a hulla merevség leküzdéséhez. Természetesen ez a csoda is 3 napig tart, így időzített bejegyzésekkel készüljünk fel a fojtatásra. Na igen, de milyen posztokkal. Mindenképpen maradjunk a profilunkhoz passzoló témáknál, ne próbálunk vicc falat csinálni az oldalunkból, arra vannak szakosodott oldalak. Posztoljunk termékekről képet, pár szavas ajánlással, aktuális akciókról, vevői véleményeket, ha lehet, akkor képekkel. Heti egyszer ajánlok valami vicceset is, de mindenképpen kapcsolódjon a termékeinkhez vagy szolgáltatásunkhoz. Emellett naponta egyszer (egyszer elég!, ne szemeteljük tele a facebookot) mindenképpen posztoljunk, rövid szöveggel (100-150 karakter) és mindig helyezzünk el az oldalunkra mutató linket is (pl. az adott termékre, hírre, stb.).

A marketinges tanácsadók azonban felhívják a figyelmünket egy apró veszélyre ezzel kapcsolatban. Ha a promoted post esetében azt jelöljük meg, hogy a rajongóink ismerősei is lássák a posztot, akkor több negatív visszajelzésre is számíthatunk. Ezért minden ilyen poszt után érdemes megtekinteni a statisztikát (facebook insight), hogy mennyire szeretik, nem szeretik a rajongóink ismerősei a reklámjainkat.

Érdemes odafigyelni és mértékkel használni ezt a megoldást!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Facebook