2017. jan. 26.

Telekocsikázás: a túlóra megmentője, az agilitás halála

Környezetvédelmi szempontból nagyszerű lépés a telekocsikázás, mint rendszer elterjedése. Idehaza ugye az oszkár és a blablacar a legismertebb, de egyre több a saját, főleg munkatársak közötti szerveződés is.

A Virgo kihelyezett irodájában Balatonfüreden dolgozunk, de a legtöbbünk Veszprémből "jár be" dolgozni. Nem egy nagy távolság, kb. 20 perc autóval. Mivel sokan jövünk egy helyről így adja magát, hogy a kezdetekkor bevezettük a telekocsi rendszert, amíg nyár volt és nem kellett reggel a fiúkat az oviba vinni, addig még én is rendszeresen vittem a többieket.

Bár több kritika is érte az irodát, hogy nálunk fél 5-kor kiesik a billentyűzet a kezünkből, ezt betudtuk eddig annak, hogy Pesten más a munkarend (10-18), mint vidéken (8-16). Errefelé ugye nem annyira sűrű a tömegközlekedési infrastruktúra, így ha délután a sofőr már menni akart, akkor bizony az utasok is kénytelenek voltak, a Bakonyba még nem fúrtak metrót...
Eddig ezzel nem is volt gond, viszont egy komolyabb projekt kapcsán már a saját PO bőrömön tapasztaltam, hogy milyen hatással van a telekocsikázás a teljesítményre:

- be nem fejezett story
- elfelejtett commit
- bug
- csökkenő velocity

Hogy miért? Mint fent említettem, ha a sofőr indul, akkor menni kell. Ha egy csapaton belül lenne az egy autóhoz tartozó társaság, akkor nem lenne ilyen gond. De jelen esetben 2-3 csapatról van szó, sőt az épületben dolgozó másik cégből is van, aki a munkatársaimmal jár dolgozni, tehát ő hozzá is kell igazodni.

Mi a megoldás?

Jelen esetben most annyit tettünk csapaton belül, hogy kijelöltünk a sprinten belül két milestone-t és ahhoz tartozó 2 napot (értelemszerűen az egyik a demo előtti nap), amikor addig nem megyünk haza, amíg nincs minden vállalt story kész (ha az időn kívül más akadályozó tényező nincsen). Ezen a napon mindenki így készül, külön autóval jön.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Facebook