2013. jún. 11.

Teszteltem a szállodai kuponokat

Vegyes érzelmekkel fogadtam a kuponozás elterjedését. Mondhatni, hogy feleségem hamarabb befogadta az új lehetőséget, és szinte minden jobb kupon oldalon regisztrált tag. :-) Idén felerősödtek az indulatok a szálloda ipar részéről, és a legtöbben támadják a kupon oldalakat. Április végén létrejött egy szakmai kerekasztal "beszélgetés" a hazai legnagyobb kupon oldal vezetői (Bónusz Brigád) és a Turisztikai Managerek Szövetsége között, amelyről már beszámolt Kis Ervin Egon itt.
Nem firtatnám kinek van igaza, inkább leírom, hogy mit tapasztaltam a kísérletem során, amellyel saját bőrömön szerettem volna megtapasztalni ezt a háborús övezetet.
Így idén bevásároltam 3 wellness hétvégés kupont. Ebből 2 szolgáltatást már kipróbáltunk, a harmadik jövő héten lesz esedékes. Hogy miért született most a bejegyzés? Mert tökéletes példákat nyújtottak az eddigi tapasztalatok.

Az első kupont a Kuponvilág oldalon vásároltam és a szilvásváradi La Contessa kastélyszállóba szólt, 3 nap, 2 éj félpanzióval, wellness szolgáltatással. Részletekkel nem untatnám az olvasót, inkább csak a benyomást írnám le, azokat a dolgokat, amik nyomot hagytak bennem/bennünk a februári látogatás alkalmával.
Megérkezéskor (időben érkeztünk) várni kellett a szobára. A szoba szép volt, maga a szálloda is csodálatos, a környezettel sem volt gond. Wi-Fi csak a recepciónál van. A wellness részleg nem rossz, bár a gyerek medencébe összesen 3 gyerek fér el, és nekik is vigyázni kell, mert sok helyen hiányzott már a mozaik csempe. Pozitívum volt a szauna mellé telepített jég "vízesés". Második nap úgy döntöttünk, hogy a szálloda éttermébe ebédelünk, bár az első esti vacsora nem nyűgözött le. 4 csillagos hoteltól előételnek nem egy sima margarint várok el, sima kenyérrel, hanem legalább fűszer vajat, helyben sütött kenyérrel, ahogyan az a Chiantiban csinálják. 11.50-kor érkeztünk meg az ebédhez két éhes gyerekkel a nyitott étteremhez, mire közölték velünk, hogy csak 12.00-tól van ebéd. Ugye senki nem hiszi, hogy 10 perc alatt készül el az ebéd? Mindegy, 2 gyerekkel el voltunk addig a recepció előtt, és az ételek minőségét tekintve lehet maradnunk is kellett volna. A kijelentkezéskor a 39.900 Ft-os kuponon felül még 24.250 Ft-ot fizettem az elfogyasztott ételekért és italokért.

Májusban a mátraházi Residence Ózon hotelben töltöttünk el szintén 3 napos wellness hétköznapokat. A kupont a csak1nap.hu oldalon vásároltam, szintén 2 éj, félpanzió, wellness szolgáltatással. A Kékes tövében szintén gyönyörű táj, jó levegő fogadott minket, illetve kedves recepciós, azonnali szoba, 2 kulcskártyával és egy-egy welcome drinkkel. A wellness részleg 2 szintes, szauna mellett jéghideg merülő medence, gyereknek folyamatosan mélyülő kismedence, rengeteg játékkal. A több élmény elem, a lélegzetelállító panorámát nem venném különbségnek, hiszen ez adottság és pénz kérdése. A kuponozás szempontjából a szolgáltatást mérném csak össze. Kiemelve azokat a dolgokat, amik nagyon pozitívak voltak a La Contessához képest.
A wellness részlegen folyamatosan takarították a kilocsált vizet, de a burkolat is eleve csúszásmentes volt. Ja, ez előbb elfelejtettem leírni, hogy a srácok a La Contessa wellness részlegében folyamatosan estek-keltek. Itt egyszer sem. Emellett naponta többször is érdeklődtek jól létünk felől, szükségünk van-e valamire, mindezt kedvesen, elhitetve, hogy fontos a kényelmünk. Újabb pozitív sokként ért minket a vacsora mennyisége, milyensége (őz, rák stb.), a felszolgáló személyzet kedvessége és odafigyelése. Az, hogy a szakács egy bizonyos ételt saját maga szervírozott a hotel vendégeinek, újabb apró figyelmesség volt. A második nap vacsorája alatt a fiúk megemlítették nekünk, hogy szeretnének kakaós palacsintát enni. Ezt az egyik felszolgáló meghallotta és rákérdezett, hogy valóban szeretnénk-e palacsintát, mert akkor elkészítik. Mi mondtuk, hogy kedvesek, de hát nincs is a mai menüben. Mondta semmi gond, és 5 perc múlva fiaim boldogan majszolták a kakaós palacsintát, amiből nekem is jutott! Na ez volt az a pont, amikor azt mondtuk, hogy ide visszajövünk teljes áron is. Bár ezek apróságoknak tűnnek, összességében mégis elégedettebben, jobban éreztük magunkat.

Hogy bukta-e a kupon a hoteleknek vagy sem, ezt nem tudhatjuk. De azt tudjuk, hogy az Ózon Hotel remekül vizsgázott, tudta, hogy nem szabad a vendégek között különbséget tenni, és a vendégnek elégedetten kell távoznia. Lehet, hogy most nem voltunk számára nyereségesek, de mivel biztosan vissza fogunk térni, így a következő alkalommal már azok leszünk. Sőt, a barátainknak és ismerőseiknek is bátran ajánljuk, rábeszéljük őket, hogy inkább oda menjenek.
Bár a Residence drágább volt, 59.900 Ft és a kijelentkezéskor még 7.300 Ft-ot fizettem (igaz ez csak ital fogyasztás volt), mégis azzal az érzéssel jöttünk el, hogy jobban megérte a több pénzt és még ennél drágábban is vissza fogunk jönni.

Lehet ezt a kuponozást jól csinálni. És nem a kuponozás teszi tönkre egy adott szállodát vagy a turizmust. Nem elég egy kupont eladni és az utazót becsábítani, ki is kell szolgálni, tenni kell érte, hogy jól érezze magát.
Ez lefordítható az e-kereskedelemre is (és vissza is), hiszen ott sem elég ha valaki eltéved valahogy a webáruházunkba és vásárol valamit. Fel is kell dolgozni a megrendelést, ki is kell szállítani azt a terméket, az esetleges panaszt vagy felmerülő problémát pedig kezelni kell. És nem mindegy hogyan. Nem csak az ár, a kinézet határoz meg egy jól működő vállalkozást, hanem a kiszolgálás minősége, milyensége is. Az árakkal csak egy darabig lehet versenyezni. A "design", a körítés szubjektív. De a kiszolgálásra mindenki érzékeny, ez az a pont, amivel előrébb járhatunk a versenytársaknál, ez az a faktor ami egyre nagyobb hangsúlyt kap.

Jövő héten Tapolca. Aztán majd a télre is fogunk még keresni valami tesztelni valót. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Facebook