2012. nov. 20.

Webáruház update

Anno írtam róla (itt), hogy milyen események zajlottak le annál a webáruháznál, ahol tanácsadó voltam.
Mivel a belső válság a szezon kezdetén ütött be, így gyors tűzoltáson kívül másra nem maradt idő, de így is (az előző évhez képest) kimagasló eredményt zártunk. A roham lecsillapodása után górcső alá vettük a weboldalt, hiszen annak minden porcikája a design-nak lett alárendelve. Erre sajnos az elején nem volt időm odafigyelni, sőt, igazából bíztam a designt kialakító személy és a fejlesztő csapatban. Most már látom, hogy ez hiba volt, és a fejlesztési folyamat során fellépett nézet eltérések megoldására pazarolt energiát a problémák felül vizsgálatára kellett volna fordítani.

Pár apró, de konverziót befolyásoló hiba (kereső modul hibája) felfedezése során jelenlegi csapattal arra jutottunk, hogy ideje teljes átvilágításnak alávetni a weboldalt. Ezt két irányból közelítettük meg:

1. Belső átvizsgálás, hibák összeírása, működés során felírt észrevételek, fejlesztési ötletek átnézése
2. Online kérdőívvel mértük fel, hogy vevőink és látogatóink mit gondolnak webáruházunkról, termékeinkről és a kapcsolód szolgáltatásokról (fizetés, szállítás, marketing)

Utóbbiban nagy segítségünkre volt az Unipoll online kérdőív .

Bebizonyosodott, hogy olyan működésbeli hibák és hiányosságok találhatóak az oldalon, a melyek gátolják a megfelelő konverziót. A pár hetes előkészítés és fejlesztési munka során az alábbi fő hibák kerültek javításra illetve fejlesztések lesznek implementálva:

1. főoldal átalakítása: több termék elhelyezés (akciós és kiemelt termékek megjelenítése), több információ elhelyezés (jobb oldali info sáv kialakítása)
2. kereső működésének javítása
3. egyedi termék oldal frissítése, több termék leírás elhelyezésének lehetősége
4. könnyebb lapozgatás a termék kategóriák és az egy kategóriába tartozó termékek között
5. a termékekről és a webáruházról írt vélemények hangsúlyosabb megjelenítése
6. vásárlás és regisztráció egyszerűsítse (erről itt található egy nagyszerű írás)
7. kosár megjelenítésnek javítása (termék szám és összérték)

A javítások nagy része sajnos olyan, amelyeket már az induláskor meg kellett volna csinálni (tanácsadóként már ebben a folyamatban is részt kellett volna vennem). Valószínűsíthető, hogy rengeteg vásárlót veszítettünk emiatt. Viszont biztosra mondható, hogy egy webáruház (weboldal) sosincs készen. Mindig van rajta mit javítani, az új megoldásokat (ha szükséges) implementálni.
És lehetőleg ezt ne vaktában. Mérjük fel, hogy mire van igény, mire vágynak vásárlóink, mivel tehetjük számukra könnyebbé a vásárlást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Facebook